nieuws archief 2017

30-11-2017

Basisschool de Ark steunt stichting Limulunga!

Basisschool de Ark in Haarlem steunt ieder jaar rond kerst een goed doel. Met onder andere de bekende zuurkoolactie en allerlei andere kerstprojecten wordt er geld ingezameld.

De kindercommissie bepaald welk doel er gesteund wordt. Dit jaar heeft basisschool de Ark gekozen gekozen om met kerst stichting Limulunga te steunen. En hier zijn wij heel erg blij mee!

10-10-2017

Onderhoud aan de school

De school had hard onderhoud nodig.De laatste tijd waren er scheuren in het gebouw ontstaan en de school was aan het verzakken. Tijd voor groot onderhoud en juist nu voordat het regenseizoen begint. Met alle regen die de komende maanden gaat vallen is het van groot belang dat de school in goede staat is. Onze vaste donateur die onlangs 80 jaar is geworden heeft de reparatie volledig gesponserd. Onze donateur wil niet met naam genoemd worden maar wij en Limulunga preschool zijn hem ontzettend dankbaar voor zijn steun. Inmiddels is is het onderhoud klaar. Laat de regen maar komen! Voor foto's zie het mapje voedselprogramma en resultaten 2016/2017...

26-06-2017

Aanschaf nieuw meubilair

Promise liet ons weten dat zij door de groei van het aantal kinderen op school inmiddels tafels en stoelen tekort kwamen. Wat een positief nieuws dat de school dankzij het voedselprogramma nog steeds groeit! Wij vroegen naar aantallen en hebben Promise de opdracht gegeven om goed uit te zoeken waar we dit het best konden aanschaffen rekening houdend met duurzaamheid en een goede kwaliteit. Afgelopen week zijn er zeven tafels en 20 stoelen op Limulunga preschool geleverd. We zijn blij dat ieder kind weer een goede plek heeft om aan te werken en te leren.

05-02-2017

Stichting Limulunga gaat met de tijd mee

Stichting Limulunga heeft de school een smartphone cadeau gegeven voor een nog betere communicatie tussen de school en de stichting. Tot nu toe verliep het contact per telefoon, maar vooral per sms of per mail waarvoor er een internetcafe bezocht moest worden. Wij dachten dat kan makkelijker en het werkt! De smartphone maakt de communicatie eenvoudiger, directer en nog leuker. Via whatsapp wordt er gemakkelijk contact onderhouden met elkaar. Berichtjes gaan over en weer, foto's gaan over en weer. Maar ook leuke filmpjes van de kinderen in de klas en belangrijke mededelingen worden verstuurd. Mooi om te zien dat ondanks de grote afstand het zo dichtbij voelt!